Titel is niet belangrijk - Reisverslag uit New Delhi, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Titel is niet belangrijk - Reisverslag uit New Delhi, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Titel is niet belangrijk

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

02 September 2006 | India, New Delhi

Hoi,

ik zit nu in een internetcafe te wachten tot bij ons thuis in Enschede de nieuwe versie van msn geinstalleerd is. Logsich? Nee, maar wel de waarheid. Mijn zus komt namelijk waarschijnlijk richting Zuid-Oost Azie en we moeten alleen even beslissen waar me gaan meten en hierover gaan we msnen, maar we hebben thuis de verkeerde versie van msn. Onze computer is nogal traag, dus wellicht wordt dit wel een lang bericht.

Anderhalve week geleden was mijn laatste bericht vanuit Delhi. Die dag heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan internetten en naar de kapper gaan in een van de duurste hotels in Delhi. Vrijdagmmorgen ben ik om 7.20 uur vertrokken naar Amritsar om daar (slechts met een uur vertraging) rond 13.30 uur aan te komen. Op zoek gegaan naar een plaats om te slapen de hierna de Golden Temple bezocht (zie foto's). Erg indrukwekkend: duizenden Sikhs, gratis eten en slapen voor een ieder, 18 uur per dag gezang door 4 priesters, 24 uur per dag lzezende priesters in de heilige boeken (in shifts van 3 uur)
Verder waren er nog een paar interessante dingen (museum, 2 Hindu temples en een park) te zien, die ik vrijdag en zaterdag heb gezien. Zaterdag aan het eind van de middag ben ik naar de grens met Pakistan gegaan om de dagelijkse parade van de Indiase en Pakistaanse millitaiten te zien. Erg hilarisch en legendarisch, alleen maar Nationalistische Indiase mensen (is hier ook 1 woord voor)? 's Avonds naar de golden tempel gegaan om de heilige boeken van het Sikh geloof van de gouden tempel naar een ander gebouw te zien gaan. De volgende ochtend om 3.30 uur opgestaan om dezelfde boeken de omgekeerder weg te zien gaan. Amritsar was erg mooi, maar na 1,5 dag heb je het gezien en de hitte is ook niet heel relaxed.

Zondagochtend vertrokken naar McLeod Ganj. Hier is de residentie van de Dalai Lama en de Tibetaanse regering in ballingschap. Ik moet zeggen het is hier erg relaxed, betere temperatuur ook, maar daar hoort ook regen bij (ook niet ideaal dus). Ik heb een hotelkamer met een briljant uitzicht (heb je alleen niets aan wanneer het bewolkt is, maar na regen komt zonneschijn). Het eten is goed, er zijn aardige mensen en je wordt niet de hele tijd lastig gevallen. 4 dagen geleden kwam de Dalai Lama vanuit Mongolie naar zijn residentie. Dit was een redelijk happening, veel mensen die zich gedroegen alsof ze God zagen (wat natuurlijk ook bijna zo is voor hen). Echter de auto waarin hij zat reed in denk ik 8 sec voorbij, dus het was voorbij voor je het wist. Maar ik heb hem gezien en hij staat op de foto (goed inzoomen), toch erg indrukwekkend. Daarnaast heb ik hier 1 Yoga les gevolgd, maar deze vorm (er schijnen vele vormen te zijn) was toch niet helemaal mijn ding. Allemaal rare moeilijke houdingen waar mijn lichaam niet gebouwd voor is op dit moment. Dus voorlopig maar bij 1 les gelaten. Daarnaast ben ik gister met een Israelier en Oostenrijker vertrokken voor een 2daagse trekking die helaas grotendeels in het water is gevallen. Gister om 14 uur vertrokken van 1770 m om om 18 uur op 2900m aan te komen (lekker 2 uur in de regen lopen). We hadden een dorp verwacht, maar het waren slechts drie huizen die als guesthouse fungeerder en 3 'shopjes' (wederom zie foto's). Vanochten om 5.30 uur opgestaan aangezien we naar 4300m wilden lopen. Helaas niet helemaal gelukt aangezien we na een half uur zijn omgekeerd (regen en vrij koud en niet echt kans op verbetering en mooie uitzichten). Dus om 12 uur weer terug in McLeod een relaxte douche gehad, geluncht, een nieuwe simkaart gekocht (voor de geinteresseerden: het nummer is+919816749423) en naar de film gegaan (7 years in Tibet, is aan te raden). Eergister trouwens Munich gezien (ook goede film, sowieso goede films hier trouwens, ondertiteling is wat minder).

Mijn zus is nu online, dus laat het hier even bij, maar zal straks verder typen! Even geswitcht naar andere computer (met webcam, mijn ouders wilden me graag in levende lijfe zien. Helaas geen microfoon voor hen, maar het is niet anders). Dus we kunnen weer verder.

Veel meer heb ik eigenlijk niet te vertellen, afgezien van het feit dat ik vanaf maandag 2 monniken 1 uur per dag per persoon ga helpen met hun Engels (kom maar, kom maar!). Daarnaast ben ik van plan een 3 daagse kookcursus te doen, een paar goede films te zien, beetje lezen, muziek luisteren, chillen dus!

Denk dat ik dit voor 2 weken ga doen en dan ga ik naar Shimla, waar Jelmer Zijlstra (Veracket) voor een cursus zit. Waarna er nog genoeg dingen te zien zijn voordat ik vanaf ongeveer 8 oktober 2,5 week met mijn zus ga reizen, waar is nog niet duidelijk. Op dit moment wil zij naar Zuid-India en ik naar Nepal. Ik wil ook wel naar Zuid-India, maar liever later. Denk op dit moment dat ik het onderspit ga delven in deze beslissing.

Dit was het wel voor nu. Ik hou jullie op de hoogte en vind het ook leuk om op de hoogte gehouden te worden wat er in Nederland gebeurt.

  • 02 September 2006 - 20:56

    Oomke:

    Hoi Ronald,
    Leuk verslag!
    'k Ben eigenlijk wel heel benieuwd of je het nu zonder Renate een beetje vol kan houden.

    groetjes,
    Oomke

  • 03 September 2006 - 08:55

    Willemijn:

    Hoi Ronald! Alles goed met je zo te zien en te lezen! Hebt het wel naar je zin geloof ik. Erg mooie foto's. Weer eens totaal iets anders dan Europa..... Met mij alles goed. Zit sinds bijna 3 weken nu in Zweden. Mooi appartementje,leuke mensen van over de hele wereld, veel feestjes en zweedse talencursus. Al wat tripjes naar Kopenhagen, Malmo em Ystad gemaakt. Morgen begint dan de master.... Ik houdt je op de hoogte. Wat leuk trouwens dat je zus nog langs gaat komen. Nou, veel plezier daaro en tot de volgende keer!
    Groetjes Willemijn

  • 03 September 2006 - 09:45

    Ab Reitsma:

    H(o)i Ronald,
    Wat een belevenissen! Ik lees dat je ook al een beetje docent speelt. Dat spreekt mij aan ... Uit jouw verhaal maak ik op dat je jezelf, na het vertrek van Renate, er heel behoorlijk doorheen slaat. Daar ben ik blij om, anders was het wel een hele lange tijd voor jou geworden ... Fijn dat je ook nog gezelschap van je zus krijgt, is toch wel vertrouwd om weer Nederlands te kunnen spreken en dingen met elkaar te delen. Geniet nog maar van deze wonderful time of your life. Want daarna is het allemaal ... anders.

    Vriendelijke groet,
    Geertruid@ & @b

  • 03 September 2006 - 09:49

    Jan En Yvonne:

    Hallo Ronald!
    Fijn om te lezen dat je je ook wel vermaakt daar in het verre India zonder Renate. En wel erg lief van je om een kookcursus te gaan volgen, kun je straks mooi voor Renate koken, zal ze leuk vinden!
    Leuk ook dat je straks nog een paar weken met je zus gaat rondtrekken. Maarre, geef je die monniken vrijwillig Engelse les of staat daar ook iets tegenover van hun kant?
    Veel plezier verder en we hopen dat je snel weer mooie foto's plaatst.
    Groetjes Jan en Yvonne

  • 06 September 2006 - 09:48

    Marisse:

    hey lieve broer,

    Hier een berichtje uit Nairobi! (jaja familie Bomkamp internationaal haha) Nog bedankt voor je smsje! Je kunt ook op mijn waarbenjij.nu kijken. Als het goed is ontvang je daarover mailtjes. We mailen, we kunnen ook skypen (heb zo'n ding gekocht) dus al ik helemaal ben gesetteld moeten we maar even meeten!
    Geniet van alles!

    liefs Marisse

  • 07 September 2006 - 15:30

    Geertruida:

    Hoi Ronald ,in Spijk alles prima HOe gaat het ben je nog een beetje op gewichtWat leuk dat je zus komt ,is de beslissing al gevallen waar jullie heen gaan.Het regent hier nog regelmatig, maar het is niet koud.Wij zouden hier in Spijk nog graag willen genieten van een mooie droge nazomer,maar ja wij hebben dit niet voor het zeggen.Vind je het nog steeds prachtig al die tempels Ik volg iedere zondag de orientexpress op de t.v. Zo krijg ik een goeie indruk van India, ik weet nu ook hoe jullie zitten te hobbelen in de bus.Ronald ik wens je nog een hele fijne tijd in India .Geniet nog even. Groetjes uit Spijk.

  • 14 September 2006 - 18:44

    Renate:

    Dag scheetje!
    vind je het niet weer eens tijd worden voor een reisverslagje? Ik ben er 2 weken niet en nu al laks! ;-) veel plezier!
    dikke kus renate!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2006

Nu echt laatste bericht!

10 December 2006

Laatste bericht?

28 November 2006

Vakantie?!

14 November 2006

Stilte voor de STORM?

01 November 2006

Weer alleen
Ronald

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 28059

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 21 December 2013

Wereldreis...

24 Juli 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: