Laatste bericht? - Reisverslag uit Kālimpang, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Laatste bericht? - Reisverslag uit Kālimpang, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Laatste bericht?

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

10 December 2006 | India, Kālimpang

Wellicht dat dit de laatste keer is dat ik jullie vermoei met een berichtje uit India, misschien ook niet. In India is namelijk niets zeker! Ze zouden hier gister en vandaag gaan staken, maar was niet erg voor touristische industrie, aangezien het laagseizoen is en er toch geen touristen zijn: lekker als je er dus wel bent! Maar de staking ging niet door, beetje laf!

Vorige week woensdag ben ik naar Calcutta gevlogen en me hier in backpackers area begeven. Calcutta was wel weer echt Indiase stad: luchtvervuiling (ergste tot nu toe, zie foto van mijn voet na middagje door de stad lopen), drukte, armoede (minder erg dan verwacht), mooie gebouwen (oa victoria memorial), erg goed eten, etc.
Voor 2,5 dag was prima, al was de laatste dag geen heel groot sccs aangezien er een staking was na rellen in parlement van calcutta of zoiets en dus alles gesloten, die dag dus beetje geinternet, gelezen en koffie gedronken. Wel apart om te zien dat het wel rustig kan zijn in een Indiase stad!

In Calcutta voor het eerst een vleeskebab gegeten na 4 maanden reizen. Ik had 's middags nog 'slagerij' (wederom zie foto)gezien: 25 graden, honden, geiten en vogels, vlees is veilig dus, je moet het een beetje spannend voor jezelf houden. Maar eten smaakte echt top en gelukkig trok mijn maag het ook. Ook naar moeder Theresa huis geweest en donatie gemaakt (200 Rps, deze is weer voor jou Balt). Tevens tempel gezien waar 20 geiten per dag 's ochtends worden geofferd, ik was er 'helaas' 's middags.

Toen ik een avond terug kwam bij hotel zat er een Indier op me te wachten, want hij had visum aangevraagd voor Nederland, maar was geweigerd en hij had een Nederlandse brief met de reden, die ik dus even moest vertalen, prima. Beetje wazige reden de afwijzing wat te lang duurt om op te schrijven!

Vrijdagavond nachttrein naar het noorden genomen en hier zaterdagochtend aangekomen. Wilde eigenlijk naar de grens met Bhutan en dan de volgende dag 1 dag naar Bhutan, maar zou wel weer veel reizen worden (ben beetje reismoe) en ben dus meteen naar Darjeeling gegaan zaterdag. Zondag bleek er een bomaanslag in Bhutan te zijn geweest in de grensplaats waar ik naar toe zou, geen doden gelukkig, maar toch blij dat ik er niet naar toe ben gegaan.

In Darjeeling was het erg relaxt, met aardige andere touristen, goed eten veel thee en rust, alleen wel fucking koud zonder winterkleding.
1 ochtend om 4 uur opgestaan om de zonsopgang te zien met uitzicht op 3 van de 4 hoogste bergen van de wereld: erg indrukwekkend, maar wel vroeg. Verder naar dierentuin, mount everest museum, theeplantage, budhistische monasteries en James Bond zonder sex geweest en veel thee gedronken natuurlijk (oa super fine tippy golden flowery orange picko 1, super lekker natuurlijk)

Dinsdag samen met een Duitse jongen naar Gangtok in Sikkim gegaan en voornamelijk met hem opgetrokken hier. Niet zoveel gedaan verder dinsdag, je moet natuurlijk wel van je rust genieten. Volgende dag naar plaatsje in de buurt geweest met super mooie en rustige budhistische monasteries. Vandaag naar een meer op 3800m hoogte geweest met supermooie uitzichten.

Eergister naar ander klein plaatsje gegaan, met wederom dezelfde touristen als in Gangtok en Darjeeling. Hier niets gedaan wat ik nog niet gedaan heb en vanochtend naar Kalimpong gegaan.

Al met al erg relaxte 1,5 week gehad, maar wel raar idee dat ik 1,5 week gelden nog met mijn reet aan het strand lag en aan het duiken was, in de tussentijd in wereldstad en Darjeeling (2200 m hoogte) ben geweest en nu middenin de Himalaya zit op 1700m hoogte.

Ook super veel typisch Indiase dingen meegemaakt, die moeilijk zijn te beschrijven en wat ik dus niet ga doen, maar wel zal vertellen wanneer ik weer in Nederland ben. Ander puntje is dat ik door het vele wandelen in de bergen last heb van mijn knie, iemand advies?

Morgen nog even cultureel doen en dan dinsdag met de trein naar Delhi (24 uur zonder vertraging, dus waarschijnlijk langer). En dan vlieg ik zaterochtend 16 december om 3.30 uur naar London om van daar naar Amsterdam te vliegen en als het goed is om 14 uur aan te komen.
Welkomstcommittee wordt getrakteerd op kop koffie, dus komt allen:-)

Toch wel weer lang bericht geworden, excuses hiervoor. Tot snel iedereen, kan ik nu wel zeggen.

  • 10 December 2006 - 10:08

    Balt:

    Bomhoff, leuke verhalen, mooi dat je er weer bijna bent!

  • 10 December 2006 - 11:11

    Willemijn:

    Ronaldo! Weer heel wat beleefd zo te lezen.... Geniet nog even van je laatste weekje en wie weet zie ik je nog even in Enschede (ik vlieg voor kerst naar huis...)
    Groetjes

  • 10 December 2006 - 13:32

    Geertruida & Ab:

    Beste Ronald,
    Nog even volhouden ... en dan ben je weer in het vertrouwde, ik zou haast zeggen 'beloofde', land.
    Geniet nog van de laatste dagen, na volgende week gaat er (weer) een andere wereld voor je open.
    Wij verheugen ons op de aangeboden kop koffie (met?) van jou op Schiphol.
    Tot dan ...

    Liefs,
    Geertruid@ & @b

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kālimpang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2006

Nu echt laatste bericht!

10 December 2006

Laatste bericht?

28 November 2006

Vakantie?!

14 November 2006

Stilte voor de STORM?

01 November 2006

Weer alleen
Ronald

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 28061

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 21 December 2013

Wereldreis...

24 Juli 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: