Weer alleen - Reisverslag uit Haiderabad, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Weer alleen - Reisverslag uit Haiderabad, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Weer alleen

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

01 November 2006 | India, Haiderabad

Hoi,

na 3 maanden tijd lijkt het me een mooie tijd om even wat ergenissen over India (of eigenlijk de mensen in India) op te schrijven.
Waarom kan niemand je met rust laten en willen ze weten waar je vandaan komt, met je op de foto, je een hand geven, etc? Ik vraag toch ook niet elke Aziaat in Amsterdam waar ze vandaan komen!
Waarom moeten Indiers voor 6 uur 's ochtends in de trein wakker worden en veel kabaal maken?
Waarom kunnen ze niet normaal eten, maar moet dit gepaard gaan met veel smakken, boeren en rochelen?
Waarom staan ze overal te pissen en aan hun kruis te krabben?
Waarom probeert (bijna) iedereen je altijd en overal er bij te naaien?

Zo dat lucht!

Verder is alles nog steeds erg goed hier.

Na Hampi zijn we (Rianne was er ook nog) vertrokken naar Goa en daar zal ik een zeer kort verslag van geven: strand, bier en cocktails, souvenirs kopen, in de bus zitten, lekker eten, etc. Oftewel vakantie vieren (was ik wel aan toe naar 3 maanden reizen;-))! Extreem ontspannen. Indiers hebben trouwens rare manier van naar het strand gaan: met zijn allen lekker dicht bij elkaar met normale kleren aan op het strand en in het water staan. Misschien volgend jaar de trend in Zandvoort!

Vervolgens zijn we donderdagavond met de nachttrein terug naar Mumbai gegaan, hier relaxt dagje gehad en 's avonds heb ik Rianne op de taxi gezet.

De volgende dag heb ik wederom relaxt aangedaan en een tijd met Renate gemsnd. Time flies when your having fun en toen ik mijn treinkaartje checkte op vertrektijd bleek deze uurtje eerder te gaan dan verwacht: klein stressmomentje, maar uiteindelijk met goed time management is dit toch goed gekomen.
Om middernacht aangekomen in Aurangabad en daar de volgende dag fiets gehuurd (lekker de tourist uithangen) de mini Taj-Mahal (wel mooi, maar toch slap aftreksel) en de aurangabad caves (soort tempels binnenin grotten) bezocht.

Maandag naar de Ellora Caves gegaan. Wederom grotten in de vorm van Boedhistische, Hindoeistische en Jain tempels van ongeveer 1500 jaar oud: erg indrukwekkend en knap gemaakt. Onder andere grootste bouwwerk ter wereld uit 1 stuk steen gemaakt: 150 jaar werk door 7000 arbeiders!
Vervolgens naar enorm fort gegaan, wat ook indrukwekkend was.

Verder waren er niet extreem veel mooie gekken in Aurangabad, dus beetje gechilled, gelezen, geinternet en naar de bios geweest. De film heette DON, dit was een extreem mooie gek, maar de film was in Hindi dus ik begreep niet alles helaas. Tijdens de pauze wilde ik de film verlaten, maar de bioscoop zat op slot dus ik werd vriendelijk verzocht te wachten tot de pauze voorbij was en dan zouden ze de deur openmaken. Geen idee, waarom het niet meteen kon, maar natuurlijk geen probleem schappelijke baas dat ik ben.

Gister met extreem trage bus (halverwege kwam dus buschauffeur er ook achter dat niet helemaal goed was, dus maar even gewisseld van bus) naar de Ajanta caves (je verwacht het niet maar wederom grotten in de vorm van tempels, dit keer Boedhistische tempels van rond de 2000 jaar oud): wederom erg indrukwekkend, maar voorlopig heb ik genoeg grotten gezien!

Gisteravond de nachttrein (goed geslapen tot 6 uur dus) genomen naar Hyderabad waar ik tot zaterdag blijf om daarna weer lekker verder te reizen richting het oosten (al het goede komt uit het oosten).
In Chennai hoop ik dan een bootticket te kopen naar tropische eilanden ten oosten van India. Slechts een boottocht van 60 uur, waarna ik daar wederom vakantie ga vieren en van daaruit terugvlieg naar Calcutta om via het noorden terug te gaan naar Delhi. Dit is hoe de planning nu is, maar deze zal waarschijnlijk wel weer veranderen, maar dan hebben jullie iig enig idee (als je tenminste kaart van India hebt)

Dat was het wel van mijn kant. Hoe is het in Nederland, lekker koud en regenachtig;-)?

Foto's komen later!

  • 01 November 2006 - 06:29

    Willemijn:

    Hey Ronald! Jij reist dr wat af zeg. Wij zitten over een paar uurtjes al te zeiken en jij kijkt niet meer om naar busreizen van 20 uur enzo :-) Vind het echtg super stoer wat je allemaal doet alleen. Moet een super ervaring zijn. Hier in Zweden alles goed. Ik sta net op het punt naar Stockholm & Uppsala te gaan voor een paar dagen. Gister verder een ticket geboekt naar Lapland. We gaan in januari, dan is het -30. Brrr, krijg het nu al koud. Lekker hondensleetocht, skieen, norrderlicht etc. Ik wens je nog veel plezier toe daar! Groetjes Willemijn

  • 01 November 2006 - 12:48

    Marisse:

    Hey broer,

    klinkt goed allemaal! Hier gaat ook nog steeds ales goed, over anderhalve week alweer naar huis... Time flies inderdaad when you having fun!

    Tot snel!

    Liefs Marisse

  • 01 November 2006 - 20:31

    Pieter / Pdb:

    Topweer in Nl; korte mouwen oftewel terrasweer! Werken is trouwens ook superleuk, vast ook wel wat voor jou als je terugbent

  • 02 November 2006 - 09:18

    Rianne:

    Hé broer,

    Het is hier idd koud en regenachtig.. wat is het toch weer fijn om terug te zijn! Goed te lezen dat je je ook weer in je eentje goed vermaakt. Ik zou nog wel een stukje met je mee willen reizen! Maar als ik dan weer denk aan de herkenbare ergernissen die je schrijft...

    Veel plezier verder! Ik heb al je wensen voor de 16e doorgegeven :)

    Liefs,
    Rianne


  • 03 November 2006 - 09:51

    Margreeth:

    Heeee Ronald! Inderdaad weer lekker herfst in Nederland, maar dat betekent dan wel weer gezellig met zijn allen spelletjes doen en stampot eten :). Zo heb je een geniaal potje pictionary gemist tussen mij en pieter en aniek en joep! Maar ach missen, volgens mij vermaak je je daar prima!! Verder is de scriptie eindelijk afgerond! Nu hard aan het leren voor laatste tentamen, maar zit als een lijk in de UB, vanwege mijn grote vriend de MUIS die zo houdt van het nachtelijke leven. Echt fantastisch. Haha! Veel plezier nog! Tot snel! Groetjes FIK

  • 03 November 2006 - 12:11

    Rabo Securities:

    Boeda man, goed om te lezen dat je je nog steeds kan vermaken tussen al die mooie gekken aldaar! Wanneer is het tijd om richting NL te vliegen? Mijn tijd bij RS zit er alweer op; supertje mooi natuurlijk! Succes daar jongen...

  • 10 November 2006 - 21:50

    Rogier:

    Je krijgt de groetjes van een jaarclubgenoot van je exje (ene AnneFleur). Kwam in een studentenhuis in A'dam een meissie tegen van Hoge Ogen, je weet wel, ja toch! Maar wanneer kom je weer s terug?
    Groeten, VanderWheel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Haiderabad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2006

Nu echt laatste bericht!

10 December 2006

Laatste bericht?

28 November 2006

Vakantie?!

14 November 2006

Stilte voor de STORM?

01 November 2006

Weer alleen
Ronald

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 28056

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 21 December 2013

Wereldreis...

24 Juli 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: