Eerst lekker reizen, nu chillen - Reisverslag uit Hampi, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Eerst lekker reizen, nu chillen - Reisverslag uit Hampi, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Eerst lekker reizen, nu chillen

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

21 Oktober 2006 | India, Hampi

Hoi allemaal!

In het vorige bericht zeiden we dat we wildlife gingen bekijken de volgende dag. Onze plannen zijn de afgelopen 1,5 week regelmatig gewijzigd, maar dit keer niet! Samen met erg aardige andere touristen hebben we eerst stukje gelopen, daarna bootje gevaren en de eerste kudde olifanten gezien. Doel van de dag was toen al bereikt! Vervolgens weer stukje lopen, lunchen en weer terug varen. Hier nog kudde olifanten, een wilde bizon en wilde everzwijnen gezien.
Was erg relaxte dag!

Volgende dag theeplantage, theefabriek en tuin met allemaal geneeskrachtige planten gezien. Het was net een excursie van de middelbare school van 1,5 dag. Hierna 7 (geen 27 gelukkig) uur in de bus naar Cochin. Rianne was redelijk flauw van het Indiase eten, dus bij de pizzahut gegeten, beviel prima!

De volgende dag naar Fort Cochin gegaan. Hier hebben de Nederlanders ook nog een tijdje geheerst! Hier beetje cultureel gedaan(in 1 kerk was trouwerij bezig). Tijdens de lunch vers visje van de markt en verse kokosnoot gehad. Hierna mijn ouders gebeld en trots verteld dat ik al sinds Renate weg was niet meer aan de diarree was (helaas niet afgeklopt)
Aan het eind van de middag zijn we naar plaatselijk toneel geweest. Erg cultureel verantwoord bezig dus. Hierna begon de ellende! Voor het eten voelde ik me al niet heel lekker en een paar happen noodles hielpen niet echt.
Die kwamen er dus meteen weer uit op het toilet en ik heb de nacht een paar keer het toilet moeten bezoeken voor verschillende redenen.

We zouden volgende ochtend (maandag) om 6 uur de bus nemen naar Mysore, maar dat hebben we maar even geskipt. Gelukkig voelde ik me al wel wat beter en we hebben dus trein naar plaatsje halverwege Mysore genomen. Hier guesthouse gezocht: 1e keus had nog kamer, maar duurde allemaal erg lang en toen zei ik naar 2 keer eerder vragen of we de kamer konden zien dat we ook naar een ander hotel konden gaan. Kon hij niet echt waarderen en toen zei hij dat zijn hotel vol zat. Prima dachten we gaan we naar ander hotel, genoeg hotels in buurt. De volgende 5 bleken echter allemaal echt vol te zijn, dus andere straat geprobeerd, 1e hotel te karig, 2e hotel gelukkig erg prima. Daarna relaxed gegeten en gaan slapen. Mijn maag en darmen werkten weer redelijk normaal!

Volgende dag om 7.15 uur de bus naar Mysore genomen. Bus vertrok echter om 7.05 uur, keer wat anders dan te laat, maar gelukkig waren we op tijd. Rond 13 uur in Mysore aangekomen en hotel gezocht, 1e vol, 2e ruimte, maar geen heel goede keus: te harde bedden en kussens.
Dindsag hebben we verder Mysore Palace gezien: een enorm groot en mooi palies en een heilige heuvel met Hindu tempel!

Rianne die nacht slecht geslapen, dus op zoek naar ander hotel met zacht bed!
Ik was na mijn zelfde gesteldheid als na een avond hard drinken, redelijk kapot, dus goed geslapen en ik was weer fit. We wisselden elkaar mooi af!

Verder woensdag met de bus naar Tibetaanse monestaries (tempels) gegaan. Iets verder dan gedacht (3 ipv 1.5 uur met de bus), maar was zeker de moeite waard: erg mooie tempels en beelden, rust, indrukwekkende gebeden, etc. Met enorme rammelbus terug naar Mysore gegaan, hier nog een keer gevraagd naar bustijd naar Hampi, die dag ervoor zeiden ze half 8 's ochtends, nu echter 7 uur, dus maar zeker voor onzekere genomen en om 6.45 uur bij busstation aangekomen volgende dag. Bleek idd om 7 uur te vertrekken!

Donderdag tot 19.30 uur in de bus naar Hospet gezeten en van daar met rickshaw naar Hampi gegaan, guesthouse gezocht, relaxed gegeten en gaan slapen. Lekker reizen!

In Hampi is het erg relaxed! Gister fietsen gehuurd, rustig aangedaan en erg veel oude tempels gezien. Rianne heeft gister ook haar eerste aankoop alleen gedaan en veel te veel betaald voor een tas (amateur)!

Vandaag doen we verder helemaal niets en vanaf maandag gaan we 3 dagen aan het strand liggen! Jullie hoeven dus geen medelijden met ons te hebben. Sccs in Nederland met druk zijn!

Foto's lukken helaas niet, dus die komen binnenkort!

Gr. Ronald en Rianne

• 21 Oktober 2006 - 09:53

Jan En Yvonne:

Hoi!

Nou we hebben zeker geen medelijden met jullie hoor! En dat je (Ronald) toch weer last van je darmen hebt gekregen heb je inderdaad over jezelf afgeroepen, had je maar niet zo stoer moeten doen tegenover je ouders....

Maar zo te lezen is dit deel van jullie reis wel een erg relaxt gebeuren. Ik kan me niet herinneren dat je met Renate zoveel gerelaxed hebt op je reis.

Hier gaat ook alles goed verder, we kunnen haast niet wachten tot ons huis klaar is!

Groetjes Jan en Yvonne

• 21 Oktober 2006 - 10:08

Boem Boem Tats:

ik kan niet wachten totdat al je reisverhalen gebundeld worden in 1 prachtig boekwerk!! Wat een ontspannende kakverhalen voor op het kleine kamertje. Hoe zijn de vrouwen UBERHAUPT in India?

• 21 Oktober 2006 - 13:46

Daniel:

he Tukkers in het verre oosten!

nou nou, dat klinkt allemaal erg vervelend! NOT!

geniet van het strand, doe ik hier ook, maar dan uitwaaien en zeker niet liggen, helaas......

HAVE FUN!

• 23 Oktober 2006 - 16:19

Ronald:

Foto's staan ook online. Strand bevalt goed!

• 23 Oktober 2006 - 16:48

Balt:

Ronald, stipte baas, de tijdstippen cirkelen voor m'n ogen, maar ik geloof dat jullie het wel leuk hebben!

• 24 Oktober 2006 - 05:43

Keckfars:

Jo Bompie!!!
    Je weet de verhalen wel lekker nuchter te brengen, maar goed, toch leuk om te lezen. Maar wat heb je echt voor ranzige gay-baard/sik???? Ben je uit de kast gekomen ofzo? ;)
    Have fun! cheers Wouter