Nu echt laatste bericht! - Reisverslag uit Delhi, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Nu echt laatste bericht! - Reisverslag uit Delhi, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Nu echt laatste bericht!

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

15 December 2006 | India, Delhi

Over een paar uur vertrekt mijn vlucht naar London, dus nog mooi even tijd voor een laatste bericht uit India.

Na bijna 5 maanden in India te hebben doorgebracht is het tijd voor een kleine terug/vooruitblik.

De volgenden dingen ga ik komende echt missen, kijk ik naar uit, ga ik juist niet missen of moet ik weer wennen.
Iedereen mag zelf invullen wat waar bijhoort:

- Niet meer constant met een Lonely Planet, rugtas, pleepapier, moneybelt om onderweg
- Niet meer 3 keer per dag uit eten
- Spijkerharde bedden met idem kussens en een stinkende slaapzak
- Douchen met een bucket hot water of koud water
- Staand poepen
- Wanneer je iemand een vraag stelt dat je normaal antwoord krijgt: ja, nee of ik weet het niet
- Met je handen eten
- Water uit een fles drinken
- De troep, standk, chaos en luchtvervuiling
- Boerende, rochelende, overal pissende en aan hun zak krabbende mannen
- Mensen die je proberen op te lichten
- Besef van tijd en geld (is die weer Balt)
- Zelfde muziek op mijn MP3 speler
- Andere gesprekken dan: Which country, your goodname, your profession?
- Het hebben van goede/slechte gesprekken
- Bedelaars, mensen zonder ledematen en met een huidziekte
- Het krijgen van service in hotel/restaurant
- Het vragen om een fooi
- Normaal ontbijt, veel bier, rode wijn, goede happen, etc.
- Dieren (koeien, honden, katten, geiten, varkens, etc) op straat
- Het geklaag van Nederlanders
- Totale inefficiente met rare regels
- Andere touristen en niet alleen de blowende Israeliers
- Bergen, strand, relaxt weer, tempels en aardige Indiers
- Alle andere typische Indiase dingen
- En natuurlijk Renate, familie en vrienden ;-)

Veel van deze dingen zal op de meeste mensen beetje negatief overkomen, maar zo is het niet bedoeld. Heb namelijk echt onwijs mooie en relaxte tijd in India gehad. Het is een fascinerend en in alle opzichten waanzinnig land. Ga het dan ook zeker missen, maar na 5 maanden is het mooi geweest, tijd om naar huis te gaan en ben ik blij dat ik in Nederland ben geboren en niet als zoon van een bedelaarster in India.

  • 15 December 2006 - 17:37

    Rogier:

    het is mooi dat je weer terug komt ronnie! Tot in a'dam misschien!

  • 16 December 2006 - 09:46

    Renate:

    Ben ook heel blij dat je weer bijna terug bent, tot zo!! :-)
    Dikke kus!

  • 17 Januari 2007 - 11:26

    Fokke Jan :

    Kom nu pas achter dat je een site hebt. Ik zal dus nog wel verhalen gaan lezen.
    Van het laaste verhaal herken ik heel veel dingen. Ik hoop dat je een mooie tijd hebt gehad en tot snel gr FJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2006

Nu echt laatste bericht!

10 December 2006

Laatste bericht?

28 November 2006

Vakantie?!

14 November 2006

Stilte voor de STORM?

01 November 2006

Weer alleen
Ronald

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 28057

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 21 December 2013

Wereldreis...

24 Juli 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: