Stilte voor de STORM? - Reisverslag uit Madurai, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Stilte voor de STORM? - Reisverslag uit Madurai, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Stilte voor de STORM?

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

14 November 2006 | India, Madurai

Tijd voor een kleine update vanuit 1/3 van de andere kant van de wereld.

Na vorige bericht dus 3 dagen in Hydrehabad gebleven en hier onder andere erg groot Budha beeld gezien, die midden in een meer ligt (zie foto). Toen het beeld klaar was en ze het wilden vervoeren naar zijn verblijfplaats midden in het meer lieten de Indiers het beeld (350 ton zwaar) zinken: wat kunnen ze wel? 2 jaar later hebben ze het gedregd en bleek nog helemaal intact te zijn, dus hebben ze toch maar op plaats van bestemming neergezet. De volgende dag ben ik naar museum gelopen en liet voor 1 van de eerste keren mijn richtingsgevoel me in de steek, duurde dus iets langer dan gepland. Onderweg kwam ik ook nog een waarschijnlijk dode man op straat tegen (stonden allemaal omstanders bezorgd omheen) en 10 meter verderop zat een jongen van rond de 15 denk ik van top tot teen onder de vliegen, inclusief zijn open wonden op zijn knieen. Was redelijk taai moment waar ik wel even stil van was.
Het museum was wel erg indrukwekkend met een supermooi marmeren beeld van een of andere Rebecca (mocht helaas geen foto's maken). Verder nog 1 van de grootste moskeeen ter wereld gezien, die meer groot dan mooi was.
De volgende dag was het kutweer en ik voelde me matig dus niets gedaan, beetje internetten en TV kijken: voetbal, friends, james bond, full house!
Zaterdag voelde ik me nog steeds niet top en met de waarschuwing dat je moet oppassen met malaria even teste laten doen (70 cent, kan haast niet betrouwbaar zijn), maar was gelukkig negatief. Verder die dag het zoveelste grote fort gezien (weinig nieuws onder de zon) en grote graftombes! Nog mooie Amerikanen ontmoet: If you're not Dutch, you're not much (mooie gekken!)

Zondagochtend, na nachttrein, aangekomen in Tirupathi. Hier is een erg heilige heuvel die meer pelgrims schijnt te trekken dan Rome, Jerusalem en Mecca samen. Was dan ook redelijk druk toen ik er was (schijnt 80.000 mensen, veelal kaal (mannen, vrouwen en kinderen) met gele smurrie op hun hoofd. Je kon ook de tempel in, maar je moest of minimaal 5 uur wachten of geld betalen en tekenen dat je geloofde in bepaalde god, in beide had ik geen zin, dus tempel alleen van buitenkant gezien, ook prima!
Plaats was zo heilig dat er nergens toiletpapier te krijgen was, maar gelukkig hadden ze in 1 zaakje nog servetten.

's Avonds meteen door naar Chennai en boot- en vliegticket gekocht naar en van de andaman eilanden. In Chennai nog mooi museum (eerste student discount te pakken: lekker lekker!) gezien en tijdje doorgebracht in enorm shopping complex waar ze onder andere goddelijke verse koekjes verkochten. Daarnaast 2 goede boeken gekocht in briljante boekwinkel (zie foto).
Na Chennais stond Mammalapuram (hele mond vol) op het programma. Relaxt klein dorpje met enorm veel beeldhouwers, waar ik 2,5 dag ben geweest. Hier ook avond met 3 andere Nederlanders doorgebracht (1 leek op de broer van Aad de MOS, maar was hem niet). Er waren redelijk veel Nederlanders in dit dorp dus vroeg aan hen of ze wisten hoe dat kwam: nee wisten ze niet. Later bleek dat ze met een georganiseerde reis van in totaal 10 andere Nederlanders waren. Verder aardige mensen!

Donderdag naar Pondicherry gegaan. Deze stad heeft een Franse geschiedenis en ze hadden dan ook ergens vers gebakken Frans stokbrood met knoflookboter en kaas: GODDELIJK! En ook nog de beste koffie tot nu toe in India. Ben hier 3 dagen gebleven en niet extreem spectaculaire dingen gedaan op een bezoek aan Auroville na: an experiment in international living where people could live in peace and progressive harmony above all creeds, politics and nationalities. Erg interessant, maar geef mij maar de westerse wereld.

Zondag vertrokken naar Trichy en hier ben ik 2 nachten gebleven en heb ik me voornamelijk koortsig en verkouden gevoeld en heb ik me volgestopt met vitamines. Was dus niet heel groot sccs, maar gelukkig relaxte kamer met TV: Arsenal-Liverpool, tennis masters, etc.
Daarnaast was er een item op CNN over het WK paper scissor rocken: supermooi!

Vandaag voel ik me al stuk beter en vanochtend naar Madurai gegaan. Hier staat de mooiste Hindu tempel van Zuid-India. Tot nu toe was ik niet erg onder de indruk van de Hindu tempels, maar deze is erg indrukwekkend!

Morgenavond neem ik de nachttrein terug naar Chennai om donderdag de boot te nemen naar de eilanden. Ben erg benieuwd hoe ik de 60 uur op de boot ga trekken. Volgende keer meer. Sccs een ieder in het regenachtige Nederland!

  • 14 November 2006 - 14:45

    Erik:

    goed bezig bomkamp! mooie verhalen, mooie foto's > en idd geniale boekenwinkel!

  • 18 November 2006 - 15:36

    Geertruida:

    Hoi Ronald,
    Hier in Spijk alles Prima, helaas de laatste kastanjeboom heeft ook het loodje gelegd met de storm van laatst.Het is hier nog steeds warm voor de tijd van het jaar.Hoe vergaat het jou op je vakantie Nog steeds kicken, of wordt het zolangzamer steeds meer hetzelfde. Nu geniet nog even van je vakantie en tot ziens.
    goetjes uit Spijk.

  • 19 November 2006 - 10:08

    Plebie:

    Ronnie,

    Zoals je weet ben ik een tijdje niet in staat geweest om je weblog te lezen, tot mijn opluchting lees ik dat het nog steeds een hoop goede tijden slechte tijden gehalte heeft! Ik ben blij dat je servetten hebt kunnen vinden....Toch goed dat je die rode draad door je verhalen weet door te trekken. Eigenlijk zou ik hier nu een smiley achter moeten zetten, omdat jij na een tijdje op jezelf sarcasme niet meer trekt, maar deze tekst moet ook verhelderend zijn. Hier in AMsterdam verder alles prima, ben lekker aan het chillen. Afgelopen week al mijn eerste week van de lange uurtjes gemaakt, dus dat beloofd nog wat voor januari/maart. Gelukkig hanteren we dan het principe, een dag niet gewerkt is een dag niet geleefd. Vrijdag mijn borrel, ik zal er één op je drinken!

    Gruss

    Pleb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Madurai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2006

Nu echt laatste bericht!

10 December 2006

Laatste bericht?

28 November 2006

Vakantie?!

14 November 2006

Stilte voor de STORM?

01 November 2006

Weer alleen
Ronald

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 28066

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 21 December 2013

Wereldreis...

24 Juli 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: