Alleen verder - Reisverslag uit Delhi, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Alleen verder - Reisverslag uit Delhi, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Alleen verder

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

24 Augustus 2006 | India, Delhi

Bij deze een update over de laatste week van onze reis samen.

De laatste dag in Jaipur (donderdag) hebben we 3 verschillende forten bezocht. Eigenlijk heb je het op een gegeven moment wel gezien met de forten, maar het was zeker de moeite waard. 's avonds hebben we erg relaxt gegeten op 57 meter hoogte in een ronddraaiende toren met een erg mooi uitzicht op de stad.
Vrijdag zijn we om 12 uur vertrokken met de trein naar Ajmer en van daaruit met de taxi naar Pushkar. Hier een hotel met zwembad opgezocht en aan het eind van de middag (het was wel mooi weer, maar we hadden nog 2 dagen om te zwemmen) naar het 'centrum' gelopen en daar relaxt en goed gegeten in een tuin.
De volgende dagen zouden in het teken staan van chillen bij het zwembad (het was echter kutweer: bewolkt en regen (de volgende dag trouwens ook), dus van zwemmen is niets gekomen) en een paar dingen in het plaatsje bekijken. Dat laatste is wel gelukt en het enige wat we verder in Pushkar gedaan hebben is een beetje kaarten, een paar souvernirs kopen, wat drinken, wat eten en een uurtje op een kameel gereden. Erg relaxed allemaal, maar na 2 dagen heb je dat wel gezien.

Zondagavond hebben we de nachttrein naar Delhi genomen (had maar uurtje vertraging).

Maandag rond 8 uur in Delhi aangekomen en hier hebben we ons rond laten rijden door een rickshawrijder langs mooie gebouwen in Delhi. Hij hield zich echter niet echt aan de gemaakte afspraak en bij het betalen wilde hij mij bijna op mijn bek slaan (is gelukkig niet gebeurd, maar niet heel relaxt).
's avonds hebben we gegeten bij een neef van mijn vader (preisoep, lasagna, salade, broccoli en als toetje ijs en een goede rode wijn: erg prima!)

Dinsdag zijn we naar Old Delhi gegaan: het rode fort, de spice market (kruiden en thee gekocht), de grootste moskee van India, de crematieplaats van Gandhi en het Ghandi museum gezien: erg mooi allemaal!
' s avond goed gegeten (ben nu wel aan de diarree, maar het smaakte erg goed) en woendag een beetje relaxt aangedaan, ik voelde me niet heel sterkt (plassen uit je kont is ook niet heel relaxt en je eigen record poepen op 1 dag verbreken (15 keer denk ik) is ook niet heel relaxt)

In Delhi hebben we trouwens voor mij een pak met extra broek, 2 overhemden en een linnen broek en voor Renate 2 broeken laten maken (samen 250 euro, ik zal het even over geld hebben). Renate heeft haar broeken en mijn linnen broek al mee naar Nederland en als het goed is is de rest van mij vandaag klaar (even stukje nutteloze informatie voor de meesten)

Gisteravond Renate op het vliegveld afgezet, vanwege de strenge veiligheidseisen mocht ik het vliegveld niet in en sindsdien zit ik dus alleen in Delhi. Het eerste wat ik terug in het hotel heb gedaan was overgeven en poepen/plassen (het is maar hoe je het noemt). Nadat Renate gebeld had dat alles goed was gegaan op het vliegveld nog maar een keer overgegeven en na het nemen van een ORS maar gaan slapen, ging redelijk goed.

Nu voel ik me gelukkig al een stuk beter en voor vandaag staat er niet heel veel op het programma (mijn pak passen en misschien even naar de kapper)

Morgen vertrek ik om 7.20 uur (omgekeerde 27) naar Amritsar (hier staat de gouden tempel en is elke dag een parade bij de grens met pakistan, geen Kashmir dus wel veilig). Hier zal ik een paar dagen blijven en dan de bus nemen naar Mcleod Ganj (de tibetaanse regering in ballingschap zetelt in deze plaats). Hier hoop ik wat vrijwilligerswerk te doen en wat ik daarna ga doen staat nog redelijk open.

Dit was het eigenlijk wel weer, wat mij betreft. Renate heeft misschien nog wel wat toevoegingen, maar dat zal dan wel bij een reactie te lezen zijn en Renate zal ook nog een paar foto's toevoegen (toch?)

Gr. Ronald

  • 24 Augustus 2006 - 06:33

    Erik:

    Klinkt goed Bomkamp! Op de schijterij na dan... Veel plezier nog daar!

  • 24 Augustus 2006 - 09:57

    Balt:

    Bomhoff, stond jouw oude record kakken nog niet eens op 15 keer op een dag?

  • 27 Augustus 2006 - 18:37

    Luy. Jr:

    joh ronnie zie dat jij wel met regelmaat op je weblog schrijft.....mooie verhalen....take care!

    LJR

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2006

Nu echt laatste bericht!

10 December 2006

Laatste bericht?

28 November 2006

Vakantie?!

14 November 2006

Stilte voor de STORM?

01 November 2006

Weer alleen
Ronald

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 28064

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 21 December 2013

Wereldreis...

24 Juli 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: