Khajuraho en Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Khajuraho en Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Khajuraho en Jaipur

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

17 Augustus 2006 | India, Jaipur

Om te beginnen het slechte nieuws: Na 2 weken hebben wij onze foto's op een CD laten branden, deze is echter gecrasht (mijn (Ronald's) fout). Hier hebben wij de afgelopen 2 dagen redelijk van gebaald (wat jullie je waarschijnlijk wel voor kunnen stellen) en wel 1000 manieren bedacht hoe we dit hadden kunnen voorkomen.
In een laatste poging de foto's te redden nog naar de shop gebeld waar we de CD hadden laten branden, hier waren echter de computers gejat. Als iemand een manier weet om een gebroken CD te repareren of de data er af te halen laat het ons weten! Verder gaat het wel goed.

We zullen eerst ons resume af maken na 3 weken India:
- Veel gerochel en gespuug
- Veel hand in hand lopende mannen
- Weinig lachende mensen
- Veel op straat slapende mensen
- Veel loerende ogen
- Veel mensen die willen weten waar je vandaan komt: Which country? Nice country!
- Veel en duur toiletpapier
- Veel mensen op 1 motor/scooter (5 is heel normaal)
- Veel stroomuitval
- Weinig waterdichte bussen met harde en veel slechte muziek
- Weinig op tijd rijdende treinen met veel vertraging
- Bijna aangevallen worden door een aap op je balkon en je bananen die gestolen worden door een andere aap is niet relaxed.
- Veel porno op tempels in Khajuraho

Het klinkt nu allemaal vrij negatief, maar zo is het niet bedoeld, we vermaken ons hier erg goed, zoals jullie hieronder kunnen lezen

Na ons vorige berichtje zijn we vertrokken naar Khajuraho. Eerst 5 uur met de trein (2 uur vertraging) naar Satna en hierna nog 4 uur met de bus naar Khajuraho. Hier zijn we 2,5 dag geweest en hebben we erg veel mooie tempels gezien (met erg ingewikkelde standjes), gefietst, gezwommen, naar een waterval en museum geweest. Hier zijn we redelijk tot rust gekomen. Het enige nadeeltje was de veeeele (denk miljoenen) moessonbeestjes die rond 8 uur 's avonds te voorschijn kwamen en heel erg stonken.

Maandag zijn we met de bus naar Jhansi vertrokken (5 uur schudden en hobbelen), hier hebben we 4 uur op de trein gewacht. Rond 23.30 uur in Agra aangekomen na een erg relaxte treinreis (1e klas met AC en eten en drinken). De volgende dag zouden we om 6.15 uur de trein nemen naar Jaipur, deze had echter 4 uur vertraging, dus voor niets zo vroeg ons bedje uitgekomen. Tijdens het wachten kwamen we erachter dat de CD gebroken was, niet echt een topochtend dus.

Uiteindelijk om 16 uur in Jaipur aangekomen en naar een erg relaxed hotel gegaan. Ons avondeten bestond uit een broodje van de Subway's, erg prima. Verder nog even in een luxe shopping geshopt en op tijd gaan slapen.

Gisterochtend en vanochtend trouwens ook ontbeten bij de Subway's. Verder hebben we ons gisteren laten rondrijden door een rickshaw langs alle mooie gebouwen in Jaipur (erg veel mooie verschillende dingen gezien).
Vandaag gaan we naar 2 of 3 forten in de omgeving om morgen naar Pushkar (klein relaxt plaatsje) te gaan om te relaxen en te zwemmen in het zwembad van het hotel:-)

Dit was het voor nu, onze rickshaw rijder staat op ons te wachten, dus we moeten gaan.

We hopen dat alles in Nederland goed gaat met iedereen,

Lieve groeten Renate en Ronald

• 17 Augustus 2006 - 08:09

Geertruida:

hoi ronald en renate,
    Hier veel regen, verder alles prima .Geniet lekker van jullie vakantie,Hoop wel dat er nog wat fotos over zijn, ook een waar jullie samen in blakende gezondheid opstaan.

Groetjes Paps en mams uit Spijk.

• 17 Augustus 2006 - 12:13

Kaatje:

dag lief naatje en ronaldo'tje!
    wat ontzettend balen van de foto's! geniet van jullie relaxdaagjes!
    ik ga zo voor het eerst in mijn leven hechten, jaja!
    liefs!

• 17 Augustus 2006 - 17:36

Ab:

Lieve R²,

Wat balen van de verloren gegane foto's! Ik hoop dat ze nog op één of ander manier terug te halen zijn. Renate: Misschien kan je ook je MP-3 speler gebruiken om voortaan foto's op te 'parkeren'. Cadeautje op afstand ... Vanaf nu kunnen jullie 200 foto's op deze website plaatsen.
    Geniet nog van jullie ontdekkingstocht.
    Groetjes, Pa en Ma Spiek.

• 18 Augustus 2006 - 09:35

Jan En Yvonne:

Lieve Renate en Ronald,

Wat ontzettend balen zeg van die foto\'s, maar hopelijk hebben jullie mooie herinneringen genoeg! In ieder geval een goede leer voor de volgende keer he?!

We hopen dat Renate een beetje gewend is aan het eten daar en niet zoveel last meer heeft van haar darmen en maag.

Verder gaat hier alles goed, alleen de Toyota heeft ons met pech (kapotte radiateur) laten staan en staat nu vlakbij Hoogeveen in de garage! Als het goed is kunnen we hem morgen weer halen.

Het huis wordt nu al weer iets concreter, volgende week krijgen we de offerte en gaan we een keuken uitzoeken!

Wij wensen jullie nog veel plezier en tot volgende week Renate!

Liefs Jan en Yvonne

• 19 Augustus 2006 - 07:49

Renate:

Zo,
    bij deze even een paar foto's op de site gezet om een beetje te laten zien wat wij hier zoal zien!
    Grts!