Chillen in Leh - Reisverslag uit Leh, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Chillen in Leh - Reisverslag uit Leh, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Chillen in Leh

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

01 Augustus 2006 | India, Leh

Hallo allemaal!

Nu mag ik even mijn best doen om jullie een beetje bij te praten, en dan met nadruk op een beetje want het lijkt alsof we hier al heel lang zitten!

We waren dus ook vrijdag nog in Vashist, we hebben deze dag gevuld met wat hindoistische (schrijfik dat goed zo?) tempels bekijken, maar deze zijn toch wel een stuk minder mooi dan de boedhistische gompa's en stupa's (komen we later op terug). Het zijn eigenlijk gewoon een soort golfplaten/stenen gebouwtjes met binnenin wat maskers en niet heel spectaculair. De enige die echt mooi was, was net op de dag dat wij er waren gesloten helaas! Ierts verderop stonden een aar vrouwen die bizar grote en zachte konijnen vasthielden en je kon dan met ze op de foto, dat heeft Renate natuurlijk gedaan (enig nadeel is dat die lieve zachte beestjes een beetje incontinent waren :-(!)

De jeeptaxi naar Leh vertrok die nacht om 2 uur, dus na een paar uurtjes slaap moesten we alweer op! Erg moe en met in eerste instantie niet heel veel vertrouwen in de chauffeur begonnen we aan wat een 21-uur durende rit zou blijken! Een rit met erg veel mooie bergen, rivieren, veel onverharde wegen en veel watervallen. Helaas waren we allebei niet helemaal opgewassen tegen de 2e hoogste begaanbare bergpas en Renate heeft zelfs even haar maag geledigd tussen een paar bergkeien! Tezamen met haar diarree was het niet een heel optimale rit, maar uiteindelijk kwamen we om 23.30 aan bij een guest house die gelukkig prima was!

Hier zitten we nu al 2 daagjes en het bevalt ons erg goed in Leh: supermooie uitzichten, heerlijk weer en een heel relaxte sfeer doen ons veel goed na al die vermoeiende jeepsafaris! Er zijn hier veel Tibetanen en dat is erg leuk om te zien. We gaan morgen een 3-daagse trekking doen (we vertrekken om 8 uur ;-)), waarbij we zullen overnachten bij locals. We hebben hier zuperveel zin in en het is jammer dat we zaterdag weer terug gaan naar het drukke, natte, smerige Delhi!

We gaan nu naar een lokale culturele voorstelling kijken, dus tot de volgende keer maar weer!

Lieve groeten,
Ronald en Renate!

• 31 Juli 2006 - 14:03

Yvonne En Jan:

Lieve Ronald en Renate!

Echt leuk dat jullie ons zo een beetje op de hoogte houden van jullie avonturen in India. Zo te lezen heeft Renate het lichamelijk toch wel zwaar te verduren, maar goed dat jullie zo'n uitgebreide reisapotheek mee hebben!We wensen jullie nog een hele fijne en gezonde vakantie toe!

Liefs Yvonne en Jan

• 31 Juli 2006 - 15:14

Kaatje:

hi rabbit en ronaldo!
    ...en die bunnypies stinkt ook nog zo!
    fijn dat het jullie goed vergaat (ondanks die gastro-enteritis dan)!
    in nederland ook alles tiptop!
    liefs!

• 31 Juli 2006 - 20:11

Pa En Ma Bomkamp:

Zo te horen maken jullie wel het nodige mee. Jullie moeten wel zitvlees hebben om al die uren in de jeep vol te houden. Veel plezier op de trekking en Renate probeer alles eens binnen te houden.

Liefs, Pa & Ma

• 31 Juli 2006 - 20:14

Pa En Ma Bomkamp:

PS Waar blijven de foto's??

• 31 Juli 2006 - 20:32

M&P-R:

Lieve R²,

hieralles prima.Wij zijn weer helemaal uitgerust,maarik geloof dat het bij jullie anders is Het is maar goed dat jullie een beetje reserve hadden opgebouwd, want ik heb het idee dat jullie maagjes en jullie, darmtjes het zwaar te verduren hebben. Maar ik hoopdat jullie ondanks alle ontberingen toch kunnen genieten van jullie reis, dit is de 2e keer dat ik schrijf, want ik had vergeten om de reactie te verzenden.

LIefs uit spijk paps en mams.

• 01 Augustus 2006 - 11:53

Pieter:

Wat een gezelligheid: incontinente beesten/kotsen/poepen op straat/vermoeiende jeepsafaris! Klinkt erg goed. Hoe is het eten?

Kusjes Pieter

• 01 Augustus 2006 - 18:40

Rianne:

He!

Tja, je moet er wat voor over hebben om wat moois vd wereld te zien... Maar ben blij te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben! In Utrecht ook alles prima.

Liefs,
    Rianne

• 02 Augustus 2006 - 18:20

Hilje U Albert:

Hallo Zusammen,
    Beneidenswert und gewaltig Eure Eindrueke zu verfolgen. Werde sie Zuhause weiter Lesen. Sind zurzeit bei Deinen Eltern, Renate auf Besuch, es Regnet in Spyk, und haben zurzeit nichts besseres zu tun, als die neidischen Worte von deinem Vater anzulosen.
    Wuenschen Euch viele Erlebnisse und eine gute weiterreise. Gruesse

• 03 Augustus 2006 - 09:18

Pleb:

Lekker internationaal jullie site, lange niet gek!

Hebben ze daar wel douchecabines ipv douchegordijntjes? Van douchegordijntjes schijnt Ronald altijd nogal een drang te krijgen om veel openheid te geven over zijn relatie en andere voor hem belangrijke dingen....

Succes en veel plezier KPMjeep
    Pleb

• 04 Augustus 2006 - 11:25

Rogier:

He bomkaaaaamp en rena,
    Waar zijn de foto's? Wil graag bizar groote konijnen zien! Bommie, al je spullen zijn opgehaald op je oranje partybril na, die bewaar ik voor je. Ben krap 5min terug van vakantie en lees net mail dat ik langer hiero kan wonen, dus als je (jullie) nog keer wil pitten ken dat. Hoe is de Nasi?
    Doeii, Rogier

• 06 Augustus 2006 - 13:03

Don:

Bompie en Renate,

Had ook niet anders verwacht dan dat het REIZEN "zuper mooi"(zoals jullie het schrijven zou zijn)! Zouden meer mensen moeten doen, gewoon een paar maanden het dichtgetikte Nederland ontvluchten en onthaasten tussen de knorren en koeien.

Veel plezier en sterkte,

Aujourd`hui de Don

ps: in Frankrijk wordt er WEL genoeg getoeterd! (misschien een idee om daar de volgende keer heen te gaan!)