Eerste problemen overleefd - Reisverslag uit New Delhi, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Eerste problemen overleefd - Reisverslag uit New Delhi, India van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Eerste problemen overleefd

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

27 Juli 2006 | India, New Delhi

Hoi,

een eerste bericht vanuit het regenachtige Vashisht in het noorden van India (voor de kenners: vlakbij Manali).

Na wat met wat vertraging op het vliegveld te zijn aangekomen (amerikaans vliegtuig stond nog bij onze gate, een Amerikaan stond nog bij de Burger King) stond onze taxichauffeur al op ons te wachten. Na een rit van 3 kwartier door duister Delhi aangekomen bij het hotel. Voor Renate was de omschakeling iets groter dan voor mij (koeien, troep, op straat slapende mensen, stinkende steegjes, je kent het wel). De volgende dag te voet en per autorickshaw Delhi een beetje verkend en de eerste mooie gebouwen gezien.

Na van de eerste schrik bekomen te zijn viel het allemaal toch best mee. Woensdagochtend hebben we de hele ochtend regen gehad, waarna we rond 16 uur met de bus naar Manali vertrokken (dit was het plan). Na een paar uur waren we uiteindelijk uit Delhi en stonk ik net zoals als tijdens de ontgroening van Albertus. De planning was om rond 8 uur 's ochtends in Manali aan te komen, dit is echter helaas niet gelukt. Rond 12 uur 's nachts ging de bus (renate schaamde zich voor de lullige toeter van onze bus) opeens even stil staan, na ongeveer 3 uur kwam het nieuws dat we niet verder mochten want de bus had niet de goede papieren. Een uur later waren er voor onze bus 2 minibusjes geregeld die ons naar Chandigar brachten. Hoe we daarna in Manali zouden komen was ons probleem.

Problemen zijn er om opgelost te worden, dus hebben we met 8 anderen 2 jeeps genomen naar Manali. Rond half 5 's ochtends reden we weg uit Chandigar om rond 14.30 uur in Vashisht te arriveren. Bij ons in de taxi zat een Nederlands 'koppel' (ook studenten) en een mediterende Azerbeidjaan met gouden tanden, die alleen maar 'good signs' zag in koeien en honden. Hoewel de taxichauffeur in het begin de weg niet wist was het een prima rit.

Nu zitten we dus in Vashist, wat een erg leuk klein plaatsje is met een relaxte warmwaterbron om te douchen en erg aardige mensen. Morgen (vrijdag) zullen we hier nog blijven om de volgende nacht rond 2 uur met de jeep naar Leh te gaan (ritje van uurtje of 17, helaas geen 27).

Aangezien we vanacht niet echt heel veel geslapen hebben en het overmorgen ook niet zal gebeuren, gaan we vanavond maar eens vroeg naar ons harde bed.

Dit was het voor nu. Wij vermaken ons wel en succes met al jullie dingen.

Liefs Renate en Ronald

PS: Het enige probleem van India is dat er meer getoeterd moet worden.

• 27 Juli 2006 - 14:01

Pleb:

R&R,

Ik dacht dat Renate uit Oost-Groningen kwam? Ligt daar nooit poep op straat?

Verder doe je je naam wel eer aan ronnie, je vermaakt je wel, lekker positief!

Maar goed, leuk te lezen hoe jullie het hebben! Ik zit lekker bovenop jullie berichten, ondanks dat ik het natuurlijk wel onwijs druk heb....

Veel plezier en succes met de rit met de jeep, dit is op zijn spaans overigens geep.

Groet,

Pleb

• 27 Juli 2006 - 15:38

LJR:

hey guys,
    Chill dat jullie goed aangekomen zijn, klinkt behoorlijk spectaculair allemaal. Gelukkig heb je binnen de club geleerd hoe om te gaan met gezeik en chaos :-)Veel plezier met jullie avontuur, en take care!
    LJR.

P.S. Zie ik een relatie tussen de stinkende steegjes en "de snor"?

• 27 Juli 2006 - 17:25

Marlou:

Heej Ronald en Renate!

Had het even gemist dat jullie al weg waren. Dus bij deze nog heel veel plezier samen. Leuk om jullie verhalen te lezen, ik zal ze bijhouden.

liefs Marlou

• 28 Juli 2006 - 07:43

Kaatje:

Hai Naatje en Ronaldo,
    leuk om wat van jullie te lezen! Houd de moed er in Pate, het kan allemaal nog veel erger, haha! Veel plezier nog in Fascist (of was het Vashist?) en ik lees jullie wel weer!
    Dikke kus!

• 28 Juli 2006 - 07:59

Yvonne En Jan:

Hoi Renate en Ronald!

Renate, ik dacht dat jij helemaal voorbereid was op alles wat er ging komen? Zoals ik het nu lees is het dan maar goed dat er zo'n ervaren wereldburger als Ronald met jou mee is!
    In ieder geval leuk om te lezen hoe het met jullie gaat. We wensen jullie dan ook nog een hele leuke vakantie toe daar in India!

Liefs Yvonne en Jan

• 28 Juli 2006 - 13:43

Daniel:

He R&R!

nou leuk om het zo een beetje bij te houden. Maak er een mooie tijd van, werken kan altijd nog! Veel plezier!

groetjes
    Daniel

• 29 Juli 2006 - 15:38

M&P-R:

Lieve R²,

Na bijgekomen te zijn van onze trip, nou ja tripje bij die van jullie vergeleken, het dagboek gelezen. Erg leuk om jullie zo op afstand te (blijven?) volgen. Geniet ervan en schaam je toch niet zo Renate. We'll keep in touch ...

P@ en M@ Reitsm@

• 30 Juli 2006 - 11:49

Joost En Esther:

heej lieve mensen,
    dat klinkt nogal als een avontuur wat jullie daar allemaal beleven. Wij zijn net terug van vakantie. Eerst anderhalve week kroatie en toen hebben we joost zn ouders nog een paar dagen opgezocht in zwitserland. kortom heerlijke vakantie. Jullie hebben nog een paar weekjes voor de boeg! heel veel plezier!
    liefs Joost en Esther

• 31 Juli 2006 - 10:57

Balt:

Mr. & Mrs. Bomhoff,

Klinkt lekker hoor. Bedankt voor al jullie punctuele berichten! Bomhoff, alleen als een rit 27 uur duurt hoef je het erbij te zetten! Of als je om 8 uur wakker werd of zoiets!

En Bomhoff, als je je nullenshirt uitdoet, gaat die stank van de IT ook weg!

Veel plezier daar!