Moskou en treinreis naar Irkutsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Moskou en treinreis naar Irkutsk - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Moskou en treinreis naar Irkutsk

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

06 Juli 2013 | Rusland, Irkoetsk

We zijn een week verder en het lijkt of er niet veel veranderd is: Renate ligt even op bed en ik ben een verhaaltje aan het tikken, we hebben ondertussen al wel 7 tijdzones te pakken, dus zijn al bijna op 1/3 van onze reis.

We hebben ons 3,5 dag erg goed vermaakt in Moskou. We hadden een prima hostel, al was het een beetje gevaarlijk om naar buiten te gaan aangezien ze de buitenkant van het gebouw aan het renoveren waren, net zoals heel veel andere gebouwen, en er af en toe wat puin na beneden kwam. Hoogtepunten van Moskou: De eerste dag; de world press photo tentoonstelling en een erg goed terras. De tweede dag; wandeling met een gids door de stad en de mooiste metrohaltes van Moskou gezien, de oude Arbat street en het rode plein en het Kremlin. Die avond; een erg moderne versie van de zauberflote in het Bolshoi theater (in 1 week meer opera gezien dan hiervoor in mijn hele leven. De enige anders keer was met mijn club in Praag en ik zou het leuk vinden als iemand me kan vertellen hoe deze opera heette). Derde dag: mooi museum en de eerste souvenirs gekocht. Dag vier: Lenin’s Mausoleum, erg apart en een beetje luguber, the Cathedral of Christ the Saviour en twee erg leuke musea. In Moskou belachelijk veel belachelijk grote trouwauto’s gezien, je kunt hier echt niet aankomen met een 2CV.

’s avonds vertrek met de trein naar Irkutsk. Klein stressmomentje bij het instappen van de trein, aangezien onze Chinese conducteur dacht dat onze kaartjes niet goed waren en we binnen een kwartier zouden vertrekken. Gelukkig vond een andere conducteur onze kaartjes wel goed en mochten we mee. We hadden een 4 persoonscoupe met ons tweeën wat toch wel erg relaxed was. Verder hadden we leuke wagongenoten en hebben we veel gelezen, spelletjes gedaan, muziek geluisterd, het reisschema gecheckt en uitrekenen wanneer de volgende stop was en van het uitzicht genoten. Het landschap was de eerste twee dagen vrij eentonig, met name bomen. De derde was er meer afwisseling met meer mooie dorpjes en heuvels. In de trein redelijk goed geslapen en gegeten en op lekkage op de gang in onze wagon en 3,5 uur vertraging na een erg relaxte en ontspannen reis gehad. Vanochtend in de regen aangekomen in Irkutsk en meteen doorgereisd naar Lake Baikal, het grootste zoetwatermeer ter wereld. De omgeving en het uitzicht op het meer schijnt fantastisch te zijn, maar helaas heeft het de hele dag geregend, dus we hopen morgen op beter weer. Morgenmiddag gaan we terug naar Irkutsk, het Parijs van Siberië, vanuit we doorreizen naar Ulanbataar in Mongolie.

We hebben nu het gevoel echt op reis te zijn, zijn nog niet flauw van elkaar en hebben nog maar 2 afleveringen van The Killing gekeken. Iedereen nog bedankt voor de cadeautjes in de koffer, de volgende dingen zijn al erg goed van pas gekomen: Pleisters, alles in 1 bestek, oordoppen, bagagelabels, bagageweger, ooglapje, spelletjes, puzzels, papieren wc bril covers. Hopelijk gaat met jullie ook alles goed en geniet van jullie weekend en het mooie weer, we zijn heel klein beetje jaloers!

• 06 Juli 2013 - 13:13

Rick:

Klinkt allemaal schitterend! Geniet ervan en op naar de volgende avonturen!

• 06 Juli 2013 - 14:03

Yvonne:

Jullie genieten van de mooie bezienswaardigheden en wij houden tot 21 december dit weer, deal?!

• 06 Juli 2013 - 21:58

Love From Spijk:

Fijn dat jullie het goed hebben. Behalve dan het weer :-) Blijf genieten!
    Papa en Mama

• 07 Juli 2013 - 03:40

Albert:

Großartig Ihr auf Weltreise, und wir mittendrin dank Eurer Fotos und Berichte.Lasst es Euch gut gehen und genießt es.
    Grüße Hilje und Albert

• 07 Juli 2013 - 10:35

Jan En Roeli:

Wat een mooie foto's en een geweldige ervaring om zo van de ene plek naar de andere te reizen. Jammer van het weer, maar na deze tijden weer betere tijden. Geniet ervan.
    Groetjes van Jan en Roeli.

• 08 Juli 2013 - 22:33

Sanne De Jong:

Hey! Wat leuk om even wat bij te lezen! Mooie ervaring, mooie foto's :) En dan kom je ook nog eens bekenden tegen!! haha leuk! Geniet ervan! x