Nieuw Zeeland Noordeiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland Noordeiland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Ronald Bomkamp - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland Noordeiland

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

04 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

We zijn nu al meer dan 2,5 week in Nieuw zeeland, ruim over de helft van onze reis :-( en alweer een half jaar getrouwd en we vermaken ons nog steeds erg goed! We hebben 2 weken doorgebracht op het Noordereiland en dat was erg ontspannen. We hebben op 3 verschillende plekken wijn geproefd en ingeslagen :-) De witte wijn is over het algemeen erg lekker, met name de Chardonnay op hout gerijpt, terwijl we in Nederland niet echt fan zijn van Chardonnay. We zijn ook naar de regio geweest waar ze de beste Pinot noir van NZ maken, maar de dit is niet echt onze druif en na het proeven van meer dan 15 pinot noirs, is hier nog niet echt verandering in gekomen. Verder hebben we gewandeld door ‘geothermisch’ landschap, met veel vulkanen, zwavelmeren, natuurlijke bronnen en geisers en zijn we naar de hot pools geweest. Het hoogtepunt van het Noordereiland was de tongariro crossing. We hebben er 2 dagen op moeten wachten, aangezien het te slecht weer was, met name teveel wind. Het wachten was meer dan de moeite waard, de wandeling en het uitzicht waren fantastisch, zie de foto’s. Een ander hoogtepunt was dat we getennist hebben, voor Ronald voor het eerst sinds 1,5 jaar en met brace ging dit niet onaardig. Een ander sportief hoogtepunt was het bezoek aan een rugbywedstrijd, toch wel iets meer een mannensport dan voetbal, behalve dan de outfit van de scheidsrechters. We zijn geëindigd in Wellington, aangezien daar de boot vertrok naar het Zuidereiland. We kwamen aan op een zondag en het was Dutch tulip Sunday en met een broodje haring, kroket en hagelslag en stroopwafels voelden we ons weer echt Nederlanders, helaas waren we te laat voor de rookworst. In het kader van Nederlanders; het vinden van lekkere kaas valt niet mee. Op de lokale markt hebben we erg lekkere kaas gevonden, maar helaas is deze nu op…
De overtocht naar het Zuidereiland was ook erg mooi, het weer was fantastisch en de uitzichten op het zuidereiland waren indrukwekkend met mooie fjorden en besneeuwde toppen op de achtergrond. Op het zuidereiland hebben we tot nu toe weer veel wijn geproefd en gekocht, aangezien dit in de rest van Nieuw Zeeland minder is. Morgen gaan we naar het Abel Tasman park en van daaruit naar de westkust, waar ze erg mooie gletsjers hebben en we waarschijnlijk een skydive gaan maken. Dit staat nog op ons lijstje van onze huwelijkscadeaus. We gaan redelijk goed met het afvinken van ons lijstje, met als laatste vink: midgetgolf, gewonnen door Renate. Onze camper bevalt ook nog steeds goed, beetje groeten naar andere camperbestuurders, zoals buschauffeurs, links rijden gaat vrij aardig en we koken bijna beter dan thuis. Het weer doet ook erg zijn best, de koffie is lekker, en we hebben de panorama functie op de Iphone en onze camera ontdekt, al met al zijn we vrij ontspannen op dit moment.
We hebben trouwens ook tickets voor Paaseiland geboekt en dit wordt na Nieuw Zeeland onze volgende stop begin November, maar eerst nog een paar weken Nieuw Zeeland.
Zoals we zo af en toe horen gebeurt er in Nederland ook heel wat en we blijven natuurlijk graag op de hoogte!
Veel liefs!

• 05 Oktober 2013 - 00:04

Dirk:

Ronnie en rennie,

Mooie verhalen, hulde! Goed om te horen dat jullie je nog zo goed vermaken (en ook lekker veel wijn drinken). Morgen hier in nl trouwerij van Rick en quirine. Er gooien vast nog wel wat foto's op de app.

Veel plezier en (kan ik nu wel zeggen) tot snel.

Gr.

Dirk

• 05 Oktober 2013 - 00:04

Dirk:

Ronnie en rennie,

Veel plezier en (kan ik nu wel zeggen) tot snel.

Gr.

Dirk

• 05 Oktober 2013 - 10:53

Geertruida:

Dear ronald en renate,

Net jullie verslag gelezen ik zie jullie genieten nog steeds . Ik lees dat jullie veel wijn inslaan Gaat dat mee naar Holland ,of is het voor jullie eigen consumptie? hier alles oke.
    Veel plezier en geniet nog maar even van het reizen.
    groet ab geertruida.

• 05 Oktober 2013 - 14:32

Lotte En Joost:

Lieve Renate en Ronald,

Ziet er goed uit!! We herkennen de plaatjes en weten hoe prachtig het daar is, dus leven met jullie mee! Echt een fantastische reis als we het allemaal zo horen. Geniet er nog lekker van samen, tijd gaat snel.
    Veel plezier!

Liefs, Lotte en Joost

• 06 Oktober 2013 - 23:29

Vincent:

Goed bezig daar, mooie foto's!

Have fun!

Vincent

• 13 Oktober 2013 - 11:39

Petra:

Mooie plaatjes hoor! Heel herkenbaar, prachtig! Geniet nog even van het Zuidereiland!